رزومه نویسی و مصاحبه کاری

نکاتی که باید در مورد رزومه نویسی و مصاحبه کاری بدانید

 

آیا شما هم بدنبال راهی هستید که یک رزومه عالی برای خود بسازید. رزومه­ ای می­ خواهید که شما را حرفه ­ای نشان داده و مهارت­های شما را به خوبی دسته­ بندی کرده و علاقمندی­ هایتان را معرفی کند؟

اگر شما می­ خواهید رزومه بنویسید یا به زودی به جلسه مصاحبه کاری خود می­ روید، این مطلب را مطالعه کنید.

 

رزومه ساز رایگان

 

رزومه چیست؟

 

رزومه ساز

 

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنوز برای ساخت یک رزومه خوب اقدام نکرده­ اید. زیرا هنوز قانع نشده­ اید که نوشتن یک رزومه خوب چه تاثیری در جذب شما توسط یک سازمان دارد!

پاسخ این است ،همانطور که شما برای انجام کاری یا تصمیمی شروع به دریافت و جمع­ آوری اطلاعات می­ کنید، سازمان موردنظر هم با جمع ­آوری رزومه افراد تصمیم می­ گیرد که چه کسی را استخدام نماید. بنابراین نوشتن یک رزومه عالی نخستین قدم برای به دست آوردن جایگاه شغلی مدنظرتان است. زیرا شما در حال رقابت با سایر افرادی هستید که خواستار این جایگاه و منصب هستند و باید با ساختن یک رزومه خوب کارفرما را قانع کنید که شما بهترین فرد برای این جایگاه هستید. پس حتما در رزومه اطلاعات شما باید بدون ابهام باشد و همچنین از بیان مسائل نامربوط هم صرفه­ نظر کنید.

ممکن است درخواست­های زیادی برای جایگاه مدنظر شما باشد و کارفرما باید از این حجم بالا تعداد کمی را برگزیند و اگر رزومه شما به­ خوبی کامل نشده باشد، احتمال کنارگذاشتن شما بالا می­ باشد.

بنابراین یک رزومه خوب شامل یک توضیح مختصری از اطلاعات شخصی شما، دوره­ های آموزشی و کارآموزی، سوابق تحصیلی، مهارت­ها، سوابق شغلی­تان است و برخلاف تصور بعضی از افراد رزومه به تنهایی درمورد سوابق کاری شما نمی­ باشد.

رزومه باید خوانا با نگارشی مناسب و اهدافی روشن باشد. همچنین شما می­ توانید در رزومه خود موفقیت­ها و ویژگی­های شخصی خود را ذکر کنید که این قسمت معمولا به نام “درباره من” یا بخش “توضیحات” در رزومه مشخص شده است.

اگر به دنبال راهی آسان برای نوشتن رزومه هستید ،رزومه سازهای جاب تو جاب در کمتر از ۱۰ دقیقه به راحتی می­ تواند در این کار به شما کمک کند تا یک رزومه حرفه ای، بدون نقص و در عین حال ساده و گویا برای خودتان آماده کنید.

 

نکاتی که لازم است قبل از مصاحبه کاری بدانید

 

 رزومه ساز حرفه ای

 

در این قسمت ما به ذکر نکاتی می­ پردازیم که به هنگام آماده شدن برای مصاحبه کاری باید آنها را مدنظر داشته باشید

شما در مصاحبه کاری باید بتوانید کارفرما را قانع کنید که چرا باید شما را انتخاب کند و چرا شما بهترین گزینه برای این شغل می­ باشید ؛

  1. با دقت آگهی شغل موردنظر را بررسی کنید تا ببینید چه دانش و مهارتی را از شما انتظار دارند و مهارت خواسته شده را با مهارت­های خود مقایسه کنید
  2. اگر واجد شرایط هستید و متوجه جایگاه شغلی خود در این سازمان یا شرکت شده­ اید، خوب است قبل از شرکت در جلسه مصاحبه کاری کمی در مورد آن سازمان تحقیق کنید
  3. شما قبل از ورود به مصاحبه باید پاسخهایتان به سوالات احتمالی کارفرما را آماده کنید. معمولا در تمامی مصاحبه­ ها از شما می­خواهند که در مورد خودتان صحبت کنید
  4. اهداف بلند مدت خود را شرح دهید و کارفرما از شما میخواهد که او را قانع کنید که چرا باید شما را انتخاب و استخدام کند!!
  5. مورد دیگری که قبل از رفتن به مصاحبه باید آن را آماده کنید، مدارک­تان می باشد. بنابراین رزومه و نمونه کارهایتان را به همراه خود به جلسه مصاحبه ببرید
  6. زمانیکه وارد سازمان می شوید، در ارتباط کلامی خود با هر فردی دقت کنید. همواره با ادبیات مناسب و احترام با افراد سازمان برخورد کنید. زیرا ممکن است رفتارهای شما پیش از مصاحبه به کارفرما گزارش شود

 

یک نکته مهم که معمولا توسط افراد بسیاری نادیده گرفته می­ شود، ارتباط غیرکلامی با فرد مصاحبه کننده است. بهتر است که با اعتماد به نفس کافی به جلسه مصاحبه بروید، بنابراین لبخند بزنید و ارتباط چشمی برقرار کنید اما خیره نشوید. از رفتارهایی که نشان استرس و اضطراب بالا در فرد می­ باشد، نظیر تکان دادن مداوم پا خودداری کنید. راحت و صاف بنشینید و از بردن لوازم اضافی به جلسه مصاحبه اکیدا پرهیز کنید. بنابر این سعی کنید با واکنش­های درست تصویر مثبت و حس مثبتی به فرد مصاحبه کننده القا کنید.

 

پیروز و سربلند باشید

استخدام مهندس - کاریابی مهندسین - فعالین صنعت ساختمان


مطالب پیشنهادی :