دانستنی های استخدام

اگر به دنبال کار یا یک فرصت شغلی بهتر هستید،برای داشتن یک مصاحبه موفق نکات زیر می تواند به شما کمک کند

 

با ما همراه باشید :

اول از همه باید بدونید معمولا برای جذب نیروی متخصص معمولا 2 دسته کارفرما وجود داره.

دسته اول

شرکتهای بزرگی هستند که با برنامه ریزی از قبل تعیین شده فراخوان جذب نیرو دارن و فرآیند استخدامی این شرکتها از زمان درج اولین فراخوان تا فیلترینگ رزومه ها و تعیین وقت مصاحبه و در نهایت استخدام نیروی مورد نظر حداقل یک ماه زمان میبره!

این شرکتها بار ها و بارها برای انتخاب بهترین فرد مورد نظر آگهی استخدامی خودشون رو منتشر میکنند.برای استخدام در این شرکتها این موضوع رو مد نظر داشته باشید که شما باید دارای دو پیش شرط باشید :

  1. زمان کافی برای طی کردن پروسه درخواست جذب نیرو.
  2. دارا بودن جزء به جزء شرایط احراز شغل مورد نظر.

لازم به ذکره این مدل کسب و کار ها به پشتوانه سابقه و رزومه خوبی که دارن معمولا تمام ملاحظات قانونی رو رعایت می کنند و مشکلی بابت عقد قرار داد و بیمه و مالیات و … باهاشون نخواهید داشت.

دسته دوم

شرکتهای نسبتا کوچک یا یک کسب و کار عمدتا خانوادگی یا شراکتهای دوستانه با قدمتی پایین تر از ده سال!

این بنگاه های اقتصادی که پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و توسعه (هم خودشون و هم افراد مجموعه) دارن برای اون دسته از کارجویانی خوبه که در مرحله نخست به کیفیت و ارتقای پایه شغلی اهمیت می دهند و درنهایت به میزان درآمدشون.

برای بدست آوردن اینگونه از فرصتهای شغلی به غیر از داشتن مهارت یا تجربه کافی داشتن روحیه همکاری با ارزش ترین سرمایه شماست.

تجربه ثابت کرده مدت زمان پروسه استخدام در این شرکتها معمولا زیر یک ماه هستش و باید توجه داشته باشید گاها تجربه کاری و تسلط شما بر مسائل قانونی بیش از مدیر مجموعه هست که شما می توانید با در اختیار قرار دادن صحیح و به موقع این تجربیات به یکی از اثرگذار ترین افراد مجموعه تبدیل شوید.

این دسته از کسب و کارها معمولا اشراف کمی به مسائل قانونی و ضوابط قرار دادهای اصولی داشته و پیشنهاد میکنیم حتما با آگاهی کامل اقدام به عقد قرار داد بااین شرکتها نمایید.

برای تبدیل شدن به یک عضو کلیدی در این نوع از کسب و کارها شما همواره نیاز به نبوغ در ایده پردازی و خلاقیت دارید.


برای داشتن یک مصاحبه موفق و کسب سمت شغلی اهمیت نداره شما خواهان پیوستن به کدام دسته کارفرما هستید،مهم اینه که در اولین نگاه باید اون شخص مورد اعتماد و توانمند باشید و ایجاد این حس 3 مرحله داره :

  1. اعتماد به نفس
  2. صداقت کامل در گفتار و رفتار
  3. آمادگی و آگاهی از مسائل تخصصی فرصت شغلی

در نظر داشته باشید که هیچ کارفرمایی به دنبال نیروی کار بدون اعتماد به نفس نیست،حتی اگر شرایط احراز شغل مورد نظر رو داشته باشید اما اعتماد به نفس اثبات توانایی هاتون رو نداشته باشید شانس شما برای موفقیت در برخورد اول تقریبا صفر هستش!

اجازه ندید استرس و فشار های محیطی موقعیت شغلی شما رو به خطر بندازه و مانع پیشرفت احتمالی شما باشه پس خیلی راحت و در کمال آرامش فقط به موفقیت در مصاحبه شغلی فکر کنید و به توانایی های خودتون اعتماد کنید.

در خصوص آمادگی به پاسخگویی در مسائل تخصصی این مطلب رو به یاد داشته باشید که در دورانی زندگی می کنیم که همواره شخص بهتر با اطلاعات و دانش بیشتر نسبت به شما خواهان سمت شغلی شماست!

نباید به دانش و تجربیات قبلی اتکا کرد ، پس در بروز رسانی اطلاعات و توسعه سطح دانش و تجربیات خود تمام تلاشتون رو به کار ببرید و ایمان داشته باشید که تمام کارفرمایان از افراد با استعداد و علاقمند به علم روز در حوزه تخصصی کارکردشون با آغوش باز استقبال می کنند.

مراقب رفتار و زبان بدن حین مصاحبه باشید،حفظ شخصیت در گفتار بدون ملاحظه آداب درست رفتاری هیچوقت شما رو موفق نخواهد کرد!

کلام آخر

فراموش نکنید که شما یک ماشین یا یک دستگاه برنامه ریزی شده نیستید،همواره به ایده های خودتون توجه کنید و درگیر روزمرگی نشوید.

 

پیروز و سربلند باشید

نظر خود را بنویسید